1 Kasım 2017 Çarşamba

KIZILAY

                           KIZILAY
 Kızılay ile ilk tanışmam babamın kan bağışı sayesinde olmuştu.Personellerin sıcak tavırları ve yapılan bağışın ne kadar anlamı olduğunu sürekli vurgulamaları beni oldukça etkilemişti.İlerleyen zamanlarda bende bağışta bulunmak istedim fakat kullandığım ilacın buna engel olduğunu öğrendim.Bağış yapamadığım için bende gönüllü olarak çalışıp yardımcı olmak istedim.Bu kararımda  sağlık meslek lisesinde okumam ve kanın insan hayatındaki önemine birebir şahit olmam da diğer bir etkendi.Ameliyathane,doğumhane ve hasta servisleri gibi yerlerde sık sık hasta yakınlarının kan aradığını görebiliriz.Aranan kanlar özellikle B rh (-) , 0 rh (-) gibi az bulunan kan grupları olunca devreye kan bağışının ne kadar önemli olduğu giriyor.Bende özellikle bu kan grubuna sahip kişilere daha çok önem verdim.Ne yazık ki ülkemizde kan bağışı oranı çok yüksek değil.Özellikle kadınlarda bu oran daha düşük.Bağış için görüştüğümüzde kan tutması, iğne korkusu,ince damarların olması,kansızlık, zayıflık gibi bahanelerle karşılaşıyoruz.Vermek istenilmeyen kana bir gün bizim de ihtiyacımızın olmayacağının bir 
garantisi yok Kan verdiğinizde kanınız bitmez sağlıklı bir vücut  aynı  oranda kanı tekrar üretir. Günlük yaşantınızı etkilemez.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder